Agricultura românească se confruntă cu fragmentarea terenurilor, majoritatea având o suprafață de sub 5 hectare, ceea ce împiedică fermierii să își valorifice eficient producția pe cont propriu, conform datelor Institutului Național de Statistică. În România, doar maximum 10% din suprafața arabilă este utilizată pe terenurile deținute în titlul de proprietate. Un lucru este cert: producătorii români au nevoie de susținere. Cum pot fi ajutați și cum poate agricultura să devină unul dintre motoarele principale ale economiei? Prin asocierea în cooperative, care oferă predictibilitate în producție, o putere de negociere mai mare și stabilitate economică.

În acest context, susținerea producătorilor locali reprezintă o prioritate strategică și pentru Carrefour România, un angajament consolidat în cel de-al doilea capitol al programului Act for Food. Prin această inițiativă, Carrefour își propune să ofere clienților acces la produse sănătoase și locale. Astfel, retailerul extinde parteneriatele cu producătorii locali și anunță lansarea unei noi cooperative Grădina Noastră din Malu Spart, județul Giurgiu.

Noua cooperativă aduce fructe și legume proaspete, cultivate cu grijă pe 14 hectare, direct în magazinele Carrefour, la doar 39 km de București.

Grădina Noastră din Malu Spart a fost concepută pentru a pune în valoare resursele locale și expertiza agricolă a fiecărei familii implicate. Cu o diversitate de culturi ce includ verdeață, dovleci, vinete, castraveți, roșii și ardei, această cooperativă aduce în magazinele Carrefour o gamă de produse autentice și de calitate, cultivată pe terenuri moștenite și transmise din generație în generație. Cooperativa dispune de un teren ce se întinde pe aproximativ 11,5 de hectare în câmp și 2,5 hectare în solarii. În plus, cooperativa susține un flux constant de produse pe tot parcursul anului, reflectând angajamentul Carrefour față de dezvoltarea comunităților rurale și a partenerilor locali.

Odată cu acest nou parteneriat, Carrefour întărește promisiunea de a oferi produse ultra-fresh: 98% dintre producătorii locali sunt români, iar optimizarea procesului de livrare asigură că produsele ajung pe rafturile magazinelor între 6-48 ore prin livrare directă. Astfel, Carrefour reușește să aducă prospețimea de pe câmp în magazine, păstrând gustul autentic al recoltei.

Prin acest program, Carrefour nu doar că susține producătorii locali, ci contribuie activ la dezvoltarea economică a comunităților rurale, susținând, totodată, accesul clienților la produse locale, autentice și de calitate, în fiecare zi.

Astăzi, Carrefour România colaborează cu 11 cooperative partenere (Grădina Noastră din Vărăști, Zărand, Însurăței, Brezoaele, Fierbinți, Beiuș, Ostrov, Târgu Secuiesc, Huși, Voinești și acum Malu Spart), care reunesc sub umbrela Grădina Noastră un total de 350 de familii și producători mici, mijlocii și mari. Clienții beneficiază de un sortiment extins de fructe și legume de calitate, cu gust autentic românesc, disponibile în toate magazinele Carrefour din țară.

Produsele sub marca Grădina Noastră sunt cultivate local de familii de fermieri din cooperative, care beneficiază de sprijinul retailerului pentru a avea acces la o piață națională mai largă, pentru a-și dezvolta și promova vânzările, și pentru a îmbunătăți logistica. Cooperativa contribuie la dezvoltarea economiei locale prin crearea de locuri de muncă, în special pentru persoanele cu calificări mai scăzute.

Carrefour este retailerul cu cea mai extinsă rețea locală și ultra locală din România, cu peste 1.450 de producători în categoria produselor proaspete, dintre care peste 600 sunt ultra locali, care se află la o distanță de până la 50 de km de magazinele retailerului. Carrefour continuă să dezvolte proiecte cu partenerii locali, încurajând dezvoltarea comunităților și crearea de locuri de muncă de către antreprenori.  

Fotografii: Sesiune foto fermieri Malu Spart, Mall Colosseum, 13 noiembrie 2024