Jucătorul spaniol de tenis, în vârstă de 38 de ani, a jucat ultimul meci înainte de retragere – Cupa Davis, unde a pierdut – dar va rămâne cu un portofoliu solid de investiții și contracte de sponsorizare.

Superstarul a anunțat luna trecută într-un videoclip emoționant pe rețelele sociale că se va retrage după acest turneu, la 19 ani de la primul său titlu de Grand Slam și la 25 de ani după ce a semnat primul său contract major de sponsorizare cu Nike.

În întreaga sa carieră, Nadal a câștigat 92 de turnee; palmaresul său are 1080 de victorii și 227 de înfrângeri, ceea ce reprezintă un win/ loss ratio destul de bun – 0,826 – și îl plasează al doilea într-un clasament all time al tenisului.

De-a lungul acestui sfert de secol, Nadal a avut succes uriaș și vizibilitate, care l-au transformat într-un superstar al tenisului – și nu numai. Cele 22 de titluri de Grand Slam la simplu au stabilit un record la masculin — record depășit între timp de Novak Djokovic — iar premiile sale din carieră, de aproape 135 de milioane de dolari, sunt pe locul al doilea în istoria ATP – din nou, doar în spatele lui Djokovic.

Nadal a câștigat, de asemenea, peste 415 milioane de dolari din sponsorizări și alte afaceri, ajungând la peste 550 de milioane de dolari înainte de impozitare, potrivit estimărilor Forbes SUA.

Deși nu a schimbat jocul de marketing precum Federer (unul dintre doar șapte sportivi care au depășit un miliard de dolari în câștiguri în timp ce erau activi) sau Williams (care a devenit una dintre cele mai bogate femei din SUA, cu o avere estimată de Forbes la 340 de milioane de dolari), Nadal a păstrat un portofoliu de sponsori solid și stabil – o raritate în tenis, unde jucătorii își schimbă frecvent partenerii de brand.

Pe lângă relația de lungă durată cu Nike, Nadal are un parteneriat cu Kia din 2004 și folosește rachetele Babolat de când era junior, la 9 ani, semnând primul contract internațional cu această companie în 2001. A adăugat ceasuri Richard Mille în 2010 și compania spaniolă Telefónica în 2014, iar Infosys, Louis Vuitton și Subway sunt printre cele mai recente branduri care se alătură unui portofoliu de peste o duzină de parteneri.

Deși în primii ani engleza sa puțin ezitantă ar fi putut să îi limiteze atractivitatea globală, Nadal a început să capete noi susținători printre marketeri în jurul anului 2011, când a depășit pentru prima dată 20 de milioane de dolari din activități extra-sportive.

După retragerea din competiții Nadal își asumă controlul asupra destinului său și prin alte inițiative antreprenoriale, investind și lansând afaceri proprii. Recent, a investit în Playtomic, un startup care facilitează rezervarea terenurilor pentru jucătorii amatori de tenis, și dezvoltă proiecte imobiliare de lux pe Costa del Sol în Spania. Este, de asemenea, proprietar al unei echipe de curse de bărci electrice în seria E1 și al restaurantelor Tatel alături de Pau Gasol și Cristiano Ronaldo.

Anul trecut a încheiat un parteneriat cu Meliá Hotels pentru a crea un lanț de resorturi numit Zel.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.