Agroland Agribusiness (BVB: AAB), companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, raportează venituri de 44,4 milioane de lei și un profit net de 1,5 milioane de lei în primele nouă luni din 2024.

În același timp, EBITDA s-a ridicat la valoarea de 2,9 milioane de lei, o majorare cu 2% față de primele nouă luni din 2023, iar profitul net a avut valoarea de 1,5 milioane de lei, un avans de 13%.

„Primele nouă luni ale anului 2024 au fost dificile pentru agricultura din România, fiind marcate de provocări fără precedent care au afectat întreg sectorul agribusiness, de la fermieri până la producătorii de inputuri. Condițiile meteorologice extreme, inclusiv cea mai severă secetă din ultimii 10 ani, au compromis semnificativ producția agricolă. Peste 80% din suprafața țării a fost catalogată drept situație critică, iar culturile de floarea-soarelui și porumb din sudul și estul țării au fost afectate integral pe terenurile neirigate, în timp ce suprafețele irigate au suferit ca urmare a arșiței. Impactul acestor condiții s-a reflectat direct asupra fermierilor, mulți dintre aceștia ajungând în incapacitate de plată din cauza producțiilor mici și a lipsei de lichidități. De asemenea, numărul insolvențelor în rândul fermierilor este de două ori mai mare decât într-un an agricol normal, subliniind gravitatea situației. În ciuda acestor provocări, compania noastră și-a menținut stabilitatea operațională și financiară, demonstrând capacitatea noastră de adaptare și reziliența într-un context economic și climatic dificil”, a explicat Florin Radu, Director General al Agroland Agribusiness.

În ceea ce privește împărțirea veniturilor Agroland Agribusiness pe categorii, în primele nouă luni din 2024, cea mai mare pondere în cifra de afaceri a avut-o vânzarea de pesticide, care a generat venituri de 13,7 milioane de lei, în creștere cu 1% față de aceeași perioadă a anului precedent. Activitatea de trading de cereale a înregistrat vânzări de 13,6 milioane de lei, în scădere cu 23%, ca urmare a micșorării producției agricole din acest an.

Categoria fertilizanți a înregistrat vânzări de 12,4 milioane de lei, în creștere cu 7% comparativ cu perioada similară din 2023. Semințele input au generat venituri în valoare de 9,8 milioane de lei, o majorare cu 9% față de primele nouă luni ale anului anterior, datorită vânzării cerealelor de genetică proprie, lansate de companie în cursul acestui an. Veniturile din vânzarea de combustibil input a crescut cu 24%, ajungând la 370 de mii de lei.

Agroland Agribusiness este o companie antreprenorială românească, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură. Compania activează în acest moment în zona de Sud a țării, respectiv în județele Dolj, Olt, Mehedinți, Argeș, Teleorman, Vâlcea, Gorj, Dâmbovița, Ilfov, Ialomița, Giurgiu, Călărași, Tulcea, Constanța, Caraș-Severin, Timiș și Arad. Principalele inputuri agricole comercializate de Agroland Agribusiness sunt fertilizanții, pesticidele, semințele și combustibilii, astfel, compania comercializează întregul set de inputuri necesare fermierilor. În plan secundar, Agroland Agribusiness este implicată și în trading-ul cu cereale, activitate prin care achiziționează cereale de la fermieri și le valorifică către traderii mari care operează doar în puncte fixe sau doar în porturi.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.