Strategii de comunicare, evenimente de lansare, generare de conținut și influencer marketing – fiecare zi conturează un cerc complet de acțiuni, într-o agenție de comunicare de nișă. Un interviu cu Mihaela Bălan și Lidia Pitulea (Circle & Square).

Care sunt principalele obiective ale strategiei de business şi principalele realizări ale companiei dumneavoastră în acest an?

Relevanța și forța de a rămâne în topul celor care inovează în domeniul nostru sunt cele mai importante obiective calitative. Desigur, urmărim în fiecare an cifrele companiei, dar o dezvoltare sustenabilă poate avea loc doar în condițiile în care ne accentuăm poziționarea și ne păstrăm reputația. Lucrăm, de 9 ani de zile ca agenție, pe o piață în permanentă schimbare, în care trendurile evoluează constant, iar capacitatea de adaptare și previzionare a acelui “next big thing” devine esențială. O realizare ce ne definește: 80% dintre clienți ne sunt alături de peste 5 ani. Le putem numi, deja, parteneriate în cadrul cărora dezvoltăm, consecvent, campanii complexe de comunicare. Fie că vorbim despre branduri de fashion (online, retail, new designers), beauty (skincare, makeup), lifestyle sau tehnologie, găsim de fiecare dată tacticile prin care acestea să rămână actuale, într-un context definit de transformări constante.

Care sunt previziunile privind activitatea companiei pe termen mediu?

Care au fost cei mai importanți trei factori care au marcat evoluția industriei/industriilor în care activați?

Industria de marketing și PR a fost propulsată de tehnologie, aplicațiile de social media și creatorii de conținut. Componenta de influencer endorsement și UGC-ul sunt prezente în majoritatea campaniilor – astfel că, de jocul personalităților și al reputației depinde succesul oricărei asocieri. Nu în ultimul rând, democratizarea AI-ului vine cu provocări noi și cu necesitatea de a înțelege cum putem integra eficient acest tool, cum putem să-l educăm în folosul nostru.

De unde ar putea România să împrumute cele mai bune practici pentru industria/industriile în care activați?

Bunele practici țin de propria educație pe mai multe planuri, însă ne putem orienta spre Europa de Vest pentru a observa consecvența și determinarea. Altfel, inspirația este peste tot, în cărți și muzee, în călătorii, în conversații. Câtă vreme există interes și atenție, ideile pot veni de oriunde din jur.

Ce vă motivează să vă treziți în fiecare dimineață să faceți business în România?

Fiecare zi presupune un proces complex de conectare – între oameni, mesaje de brand și canale de expunere, astfel încât acțiunile să aibă un ecou armonios. Aducem, astfel, valoare și semnificație în toate etapele comunicării.

România este locul în care putem, prin limbajul creativității, broda povești de reper, în nuanțe noi, ce generează dorință și entuziasm.

Care sunt cele mai importante 3 lecții de afaceri pe care le-ați învățat pe parcursul carierei Dumneavoastră sau pe timpul crizei?

Răbdarea (cu diferitele personalități, cu problemele de zi cu zi, cu tine însuți), încrederea în ceea ce putem face, reziliența.

Ce i-ați recomanda unui tânăr care se pregătește să intre în profesie?

Să fie conectat la industria în care vrea să performeze, să nu renunțe niciodată la învățat, să experimenteze și să fie dispus să muncească pentru obiectivele personale și comune, în cazul în care alege o agenție.

Care sunt valorile companiei dumneavoastră?

Ne mândrim cu dedicarea cu care tratăm fiecare proiect. Ne-am propus, încă de la început, să personalizăm serviciile oferite, să avem o abordare distinctă și coerentă pentru orice subiect și client. Nu venim niciodată cu aceleași soluții pentru alte probleme, totul este made to measure. Nu în ultimul rând, chiar dacă propunerile noastre au un grad ridicat de ingeniozitate, trec mereu printr-un reality check riguros.

Cum mențineți echilibrul între viața personală și cea profesională? Credeți că pot fi îmbinate pasiunile cu antreprenoriatul/intraprenoriatul sau sunt activități care independente sau care se exclud reciproc?

Acest echilibru este un exercițiu greu pentru orice antreprenor sau manager, mai ales în industriile în care lucrurile nu se întâmplă cu un program fix. Job-ul nostru are nevoie de multă inspirație, astfel că avem posibilitatea de a culege idei din lucrurile și activitățile care ne pasionează, pe care să le aducem în campaniile noastre pentru clienți.

Cum vă influențează activitatea procesul de globalizare?

Pentru o agenție de comunicare care vrea să se dezvolte creativ și la nivel de business, globalizarea este un proces esențial. Avem șansa de a lucra cu echipe internaționale, de a învăța din experiențele lor și de a-i inspira cu ale noastre, ceea ce conduce la un grad ridicat de profesionalism și o abordare amplă a campaniilor de comunicare.

Care sunt influențele și efectele digitalizării și al celei de a patra revoluții industriale asupra companiei dumneavoastră?

Noi lucrăm într-un mediu preponderent digital, astfel că tool-urile apărute în ultimii ani devin parte integrantă din ce facem zi de zi. Este mai mult o discuție despre ce și cum selectăm dintre tehnologiile digitale, în etapele procesului nostru de lucru, de la research, la implementare efectivă în evenimente, spre exemplu. Dinamica e majoră și deja vedem utilizări super interesante, de la CGI și influenceri digitali în social media, la diferite integrări cu AI în platformele online sau IoT, în cadrul evenimentelor.

Ce planuri de dezvoltare aveți: achiziții, extinderi pe noi piețe etc?

Ne dorim să ne implicăm din ce în ce mai mult în educarea pieței și să rămânem un reper în ceea ce privește profesionalizarea comunicării în domeniile în care lucrăm cu preponderență: fashion, beauty, lifestyle & tech. De asemenea, investim în câteva platforme editoriale, dar și într-un amplu studiu referitor la modul în care creatorii de conținut percep piața din România și a felului în care companiile se raportează la această tactică de comunicare.