Grupul Nestle (Elveția), cel mai mare producător mondial de cafea, va continua să majoreze preţurile şi să reducă dimensiunea pungilor pentru a limita impactul preţurilor mai mari la boabele de cafea asupra profiturilor sale.
Majorările de preţuri ar putea afecta şi capsulele Nescafe şi Nespresso, a declarat marţi directorul diviziei de cafea de la Nestle, David Rennie, la o întâlnire cu investitorii, conform Agerpres.
David Rennie: „Nu suntem imuni la preţul cafelei, dimpotrivă. Dar am luat măsuri pe partea de preţuri şi vom continua să facem acest lucru.”
Începând din 2022 şi până în prezent Nestle majorat preţurile de două ori, dar grupul elveţian are avantajul că portofoliul său de produse include cafea instant şi este mai puţin dependentă de cafeaua prăjită sau cafeaua măcinată decât unii din competitorii săi.
Preţurile la cafea au crescut semnificativ în acest an, după ce evoluţiile meteo nefavorabile din ţările care sunt principali furnizori precum Brazilia şi Vietnam au provocat îngrijorări cu privire la starea recoltelor.
Cotaţiile futures la cafea arabica au crescut cu aproximativ 50% în acest an. În paralel, cotaţiile futures la cafea robusta, utilizată la prepararea cafelei instant, au crescut cu aproape 65%.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.