Persoanele cu probleme de auz au acum la dispoziție o soluție prin care să-și camufleze aparatele auditive în bijuterii stilate.
Create de Daniela Groza și Declan McLaughlin sub brandul Auzi, colecția de accesorii încorporează experiențele celor doi în designul bijuteriilor și în înțelegerea provocărilor pe care le întâmpină persoanele care purtă auditive. Astăzi, ceea ce a început ca „star-up”-ul Auzi este o marcă recunoscută global pentru transformarea dispozitivelor auditive în accesorii de lux.
În vârstă de 26 de ani, designerul de bijuterii Daniela Groza a descoperit pasiunea pentru bijuterii de la o vârstă fragedă. După ce a studiat designul bijuteriilor la University of Edinburgh și gemologia la GIA, a lucrat pentru mai multe branduri de bijuterii în Londra. Prtenerul său, Declan McLaughlin, pe de altă parte, a purtat aparate auditive de la naștere și a fost inspirat să schimbe percepția comună despre acestea.
Conform Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), aproximativ un miliard de persoane din întreaga lume trăiesc cu un anumit grad de deficiențe auditive. Printre aceste persoane, 200 de milioane necesită servicii de reabilitare pentru a-și îmbunătăți calitatea vieții. Cu toate acestea, un număr semnificativ de persoane nu beneficiază de aparatelor auditive, multe dintre acestea din cauza stigmatizării, dar și din pricina altor obstacole sociale și economice.

„Consider că și aparatele auditive ar trebui să fie prețuite și văzute ca un accesoriu, așa cum sunt ochelarii de vedere, care sunt o normalitate și chiar un trend.”
Misiunea Auzi este sporească încrederea și orgoliul persoanelor care purtă aparate auditive, transformând auditivele în simboluri de mândrie și stil. Daniela Groza și Declan McLaughlin au declarat că au dorit să creeze bijuterii care să inspire încredere și să desființeze stigmatul legat de dispozitivele auditive. Auzi își propune totodată să colaboreze cu clinici de profil pentru a oferi accesorii auditive personalizate. Această inițiativă vizează să ofere o soluție personalizată și de înaltă calitate pentru toți cei care sunt nevoiți să poarte aceste aparate.
Stigmatizarea poate avea un impact profund asupra vieții persoanelor care purtă aparate auditive. Multe dintre acestea se confruntă cu dificultăți în a-și accepta deficiența și în a utiliza aparatul auditiv din teama de a fi percepute ca fiind diferite. Aceasta poate duce la izolare socială, scăderea stimei de sine și dificultăți în stabilirea de relații interpersonale.
În acest context, bijuteriile Auzi au fost concepute pentru a acoperi aparatele auditive tradiționale și a le transforma în accesorii la modă – lesne de încadrat în orice ținută, cu posibilitatea suplimentară de a le personaliza cu metale prețioase și pietre precum rubine, safire și diamante. Fiecare piesă Auzi este proiectată meticulos cu metale și pietre prețioase de înaltă calitate, combinând măiestria și funcționalitatea. Colecția Auzi oferă peste 60 de combinații de modele, inclusiv opțiuni cu argint și aur.