Biofarm (simbol bursier BIO), unul dintre cei mai mari producători de medicamente din România, a anunțat o creștere a EBITDA de 9% în primele nouă luni ale anului 2024, ajungând la 93,9 milioane lei. Rezultatul marchează o îmbunătățire semnificativă a profitabilității și reflectă eficiența măsurilor de optimizare implementate de companie, care a raportat o cifră de afaceri de 231 milioane lei pentru aceeași perioadă.
Cătălin Vicol, director general Biofarm: „În primele nouă luni ale acestui an, ne-am concentrat pe creșterea profitabilității prin optimizarea costurilor și inovație în portofoliul de produse, ceea ce a dus la o creștere robustă a EBITDA, în pofida provocărilor de pe piața materiilor prime. Categoria Consumer Healthcare continuă să devină din ce în ce mai competitivă, însă poziția noastră consolidată ne permite să oferim soluții de calitate și să răspundem eficient nevoilor consumatorilor.”
Compania domină în valoare în șase categorii cheie prin brandurile: Bixtonim, Triferment, Colebil, Extravalerianic, Carmol și Carbocit. În plus, Biofarm este lider în volum în nu mai puțin de 8 categorii, evidențiind performanța remarcabilă a brandurilor: Bixtonim, Colebil, Triferment, Sennalax, Extravalerianic, Carmol, Carbocit și Nervocalmin.
Biofarm are două fabrici de medicamente în București și o unitate de testare și dezvoltare de produse, iar portofoliul său de peste 100 de produse acoperă cele mai importante arii terapeutice din divizia Consumer Healthcare (digestiv & metabolic, respirator & ORL, cardiovascular & circulator, sistem nervos). Inovarea constantă în dezvoltarea de produse noi reprezintă unul dintre elementele fundamentale pentru expansiunea Biofarm și consolidarea poziției sale în rândul liderilor din industria farmaceutică.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.