Cea mai recentă analiză a Agenției de Digital Marketing DWF privind performanțele înregistrate de magazinele online de Black Friday 2024 evidențiază o creștere de 57% a numărului total de tranzacții, ajungând la un total de 248.577 comenzi.

Valoarea totală a vânzărilor a atins 67.567.789 RON, marcând o creștere de 32% față de anul precedent, conform analizei, care a comparat perioada 8-10 noiembrie 2024 cu perioada similară din 2023 (10-12 noiembrie).

Analiza s-a bazat pe datele agregate din peste 500 de conturi de magazine online și branduri din România. Coordonat de Liviu Taloi, Data Analytics Director DWF, studiul relevă o creștere substanțială a volumului de vânzări online, însă cu modificări semnificative în comportamentul de cumpărare al consumatorilor.

“Rezultatele Black Friday 2024 confirmă potențialul semnificativ de creștere al pieței de e-commerce din România. Cu toate acestea, observăm o schimbare în comportamentul consumatorilor, care își dedică mai mult timp procesului de decizie și optează pentru achiziții de valoare mai mică”, declară Mihai Vînătoru, CEO DWF.

Așadar, studiul relevă o creștere semnificativă a vânzărilor, comparativ cu 2023. În total, site-urile din portofoliul DWF au înregistrat în cele 3 zile de Black Friday din acest an un volum de 248,577 tranzacții (total comenzi, din toate sursele de trafic). 2024 a marcat o creștere cu +57% față de 2023 din acest punct de vedere.

Totuși, mai arată studiul, consumatorii au avut un timp mai mare gândire. ”Se pare că oamenii s-au gândit mai mult anul acesta la cumpărăturile de Black Friday. Datele din conturi ne arată că anul acesta s-a stat în medie 8 min. și 50 sec. pe site pentru o achiziție, în timp ce anul trecut media a fost de 6 min. și 28 sec.”

Anul acesta au crescut și bugetele de promovare, iar costurile total de publicitate plătită pe Google Ads, în cele 3 zile de Black Friday, 2024, au fost cu +28% mai mari, comparativ cu anul anterior (același set de branduri). Astfel, vineri, sâmbătă și duminică agenția a măsurat o investiție totală de 2,449,547 Ron în Ads. La această sumă se adaugă și bugetele direcționate spre Meta Ads, TikTok Ads, LinkedIn Ads și alte platforme, care nu sunt cuprinse în studiu.

“Cred că este ultimul Black Friday în care un brand s-a mai putut descurca fără AI integrat în procese. Viteza cu care se întâmplă lucrurile și cu care trebuiesc luate decizii în campanii, numărul uriaș de parametri relevanți și de semnale, fac imposibilă gestionarea campaniilor în mod competitiv doar de către un specialist, fără ajutorul masiv al unor instrumente specializate, bazate pe inteligența artificială”, adaugă Mihai Vînătoru.

Analiza a fost realizată pe același set de branduri pentru ambele perioade, incluzând toate site-urile din portofoliul DWF, indiferent dacă au organizat sau nu campanii speciale de Black Friday. Datele nu includ vânzările realizate acestor branduri prin eMag Marketplace.

DWF este o agenție de Digital Marketing cu experiență de peste 12 ani în optimizarea prezenței online pentru branduri din diverse industrii, oferind servicii complete de marketing digital, de la SEO și Paid Advertising până la Data Analytics și Strategie Digitală.