Sphera Franchise Group a încheiat primele nouă luni din 2024 cu un record de vânzări, de peste 1,14 miliarde lei, mai mari cu 6,4% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Profitul net normalizat la nivelul grupului a fost de 71,4 milioane lei în primele 9 luni ale anului (+66,3% fața de perioada similară din 2023) și reprezintă aproape 90% din profitul normalizat obținut în întregul an 2023.
„Creștem trimestru de trimestru, depășind recordurile anterioare, iar aceste noi borne devin repere istorice care redefinesc altitudinea performanței companiei pentru viitor. Această evoluție susține nu doar stabilitatea grupului, ci și flexibilitatea noastră de a investi în extindere continuă și inovare, ceea ce ne permite să răspundem prompt și eficient așteptărilor consumatorilor. Continuăm să ne consolidăm prezența în România și pe piețele internaționale și suntem bine pregătiți să susținem atât o dezvoltare sustenabilă, cât și crearea de valoare adăugată pentru acționarii și partenerii noștri,”a precizat Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.
Sphera a înregistrat o creștere importantă și la nivelul EBITDA normalizat, care s-a majorat cu 36,2% în primele nouă luni din 2024 față de perioada similară a anului trecut, până la 129 milioane lei.
Majoritatea veniturilor au fost generate în România, unde s-au înregistrat vânzări de 986,7 milioane lei, 86,3% din total, în timp ce piața din Republica Moldova a avut cea mai mare creștere, de 10,9% față de aceeași perioadă din 2023.
În Republica Moldova, KFC a deschis a treia unitate în luna septembrie. Profitului net normalizat a avut un avans de aproape 29% și o marjă EBITDA de 19,3% în primele nouă luni din acest an.
KFC Italia continuă să crească într-un ritm moderat, cu un plus de 7,2% la nivelul profitului net normalizat, până la 1,3 milioane lei, la vânzări de 140 milioane lei în ianuarie-septembrie 2024 comparativ cu aceeași perioadă din 2023.
Vânzările, situate la 403 milioane lei, reprezintă un nivel record la nivel de trimestru. În ceea ce privește profitabilitatea, grupul a înregistrat o majorare semnificativă, de două cifre, atât a profitului de exploatare in restaurante (+35,4%, la 54,1 milioane lei), cât și a profitul net normalizat (+30,8%, la 30,8 milioane lei).
În luna octombrie, Grupul Sphera a achiziționat drepturile de franciză pentru Ciocolatitaliani, un brand premium de produse pe bază de ciocolată. Acesta va fi dezvoltat într-o primă fază în Italia, dar, și în România, ulterior, în funcție de performanță și de condițiile economice locale.
Sphera Franchise Group deține companiile ce operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România și KFC în Chişinău, Republica Moldova și în anumite zone din Italia. Grupul deține peste 170 de restaurante pe cele trei piețe și are aproximativ 5.000 de angajați. Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori București din 2017, sub simbolul SFG, fiind singura companie din HoReCa inclusă în indicele principal BET, precum și în MSCI Frontier Markets Small Cap.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.